Malaysian External Trade Development Corp. (MATRADE) przygotowuje się do podpisania listu intencyjnego z China Post Group Corp (podmiot państwowy) w zakresie wprowadzenia platform on-line zw. Malaysian Pavilion na platformie sprzedaży internetowej chińskiego partnera – ule.com.
Dokument zostanie podpisany podczas 14 China-ASEAN Expo (CAEXPO), które ma odbyć się w dniach 12-15 września 2017 r. w prowincji Guangxi w Chinach.
Głównym celem tej inicjatywy jest promocja malezyjskich towarów w 600 tys. sklepów China Post w Chinach , w tym w 93 w prowincji Guangxi oraz zwiększenie obecności tych produktów na platformach e-commerce. Pawilon Malezyjski zostanie otwarty przez Matrade 12 września 2017 r.
Zgodnie z prognozami przewiduje się, że działanie to przyczyni się do wzrostu eksportu Malezji do Chin. W pierwszej połowie 2017 r. wyniósł 59,79 mld MYR (ok. 13,6 mld USD), zwiększając się o 41,2% w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r.