W dniach 19-21 maja 2017 odbyła się w Manili, na Filipinach, najważniejsza impreza wystawiennicza w tym kraju dedykowana sektorowi HoReCa oraz branży żywności gotowej (także FMCC). Ze względu na jej znaczenie została także wybrana przez Europejską Izbę Gospodarczą na Filipinach (ECCP), jako priorytetowa dla europejskich przedsiębiorców z branży.
W ramach projektu wsparcia przedsiębiorców z Unii Europejskiej na rynku Filipin (program SEBSEAM-P), finansowanego bezpośrednio ze środków Komisji Europejskiej, zorganizowana została misja gospodarcza na Filipiny. Organizatorem był organizacja EU-Philippines Business Network, powołana w Manili przez ECCP i inne bilateralne izby gospodarcze krajów UE do obsługi projektu. Udział w misji był dofinansowany ze środków KE. Misja obejmowała udział w wystawie w pawilonie Unii Europejskiej, organizację dopasowanych spotkań B2B z importerami i dystrybutorami filipińskimi, prezentacje produktowe oraz wizyty studyjne w kilkunastu marketach spożywczych w Manili, reprezentujących różne poziomy cenowe oraz zakresy produktowe.
W misji uczestniczyły bezpośrednio firmy z Polski: Mlekoma Sp. z o.o. (proszki mleczne, śmietany, jogurty) oraz Sante SA (żywność śniadaniowa, batony, napoje, żywność dietetyczna, żywność sportowa). Pozostali uczestnicy misji pochodzili z: Belgii, Holandii, Estonii, Litwy, Francji i Hiszpanii.
Na stoisku naszego WPHI obecni byli przedstawiciele firm: Milkada Sp. z o.o. (wyroby na bazie mleka, proszki mleczne, mleko UHT, sery, jogurty) oraz Babci Kuchnia (producent polskiej żywności delikatesowej w Manili – pierogi i kiełbasy – bez konserwantów, wyłącznie na świeżych składnikach).
Prezentowaliśmy próbki i materiały następujących firm, wchodzących w skład Grupy MASPEX, nadesłane na wystawę: Tymbark SA, Kotlin Sp. z o.o. Łowicz Sp. z o.o., Lubella SA.
Jako imprezy okołowystawowe, odbyły się także: seminarium na temat żywności krajów UE (udział WPHI i Sante SA), tzw. mikser biznesowy „IFEX European Business Networking Night”, przygotowany przez ECCP i bilateralne Izby gospodarcze krajów UE na Filipinach oraz prezentacja i konkurs wiedzy o polskiej żywności z nagrodami-gadżetami ufundowanymi przez „Babci Kuchnia”.
Polska ekspozycja stanowiła największą grupę narodowościową wśród uczestników misji i została uznana za najlepszą ekspozycję Pawilonu UE. Nasze stoiska odwiedziło ponad 250 osób. WPHI i polskie firmy uczestniczyły łącznie w 47 zaplanowanych i przygotowanych spotkaniach B2B.
Potwierdziła się także teza, że wejście na rynek spożywczy Filipin jest związane z koniecznością bezpośredniego uczestnictwa w targach i wystawach. Brak wiarygodnych baz danych o firmach, system referencji kontaktów, budowa networking’u i opłat za udzielanie informacji powoduje, że dotarcie do bezpośrednich odbiorców drogą mailową lub telefoniczną nie przynosi pożądanych rezultatów. Dlatego udział w targach i prezentacja wyrobów stanowią najlepszą drogę do nawiązania bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi partnerami.
Galeria
Zobacz więcej
IFEX1
2017-05-25 05:47:54 | Dodał:

ITEX2
2017-05-25 05:48:00 | Dodał:

IFEX3
2017-05-25 05:47:55 | Dodał:

IFEX4
2017-05-25 05:47:57 | Dodał:

IFEX5
2017-05-25 05:47:58 | Dodał:

IFEX6
2017-05-25 05:48:28 | Dodał:

IFEX7
2017-05-25 05:48:29 | Dodał:

IFEX8
2017-05-25 05:48:30 | Dodał:

IFEX9
2017-05-25 05:48:32 | Dodał:

IFEX10
2017-05-25 05:48:34 | Dodał:

IFEX20
2017-05-25 05:48:35 | Dodał:

IFEX21
2017-05-25 05:48:53 | Dodał:

IFEX22
2017-05-25 05:48:55 | Dodał:

IFEX23
2017-05-25 05:48:57 | Dodał:

IFEX24
2017-05-25 05:48:58 | Dodał:

IFEX25
2017-05-25 05:49:01 | Dodał:

IFEX26
2017-05-25 05:49:02 | Dodał:

IFEX27
2017-05-25 05:49:05 | Dodał:

IFEX28
2017-05-25 05:49:06 | Dodał:

IFEX29
2017-05-25 05:49:08 | Dodał:

IFEX30
2017-05-25 05:49:33 | Dodał:

IFEX31
2017-05-25 05:49:34 | Dodał: