Firma zagraniczna, która chce podjąć działalność w Malezji, musi uzyskać rejestrację Companies Commission of Malaysia i utworzyć spółkę według prawa miejscowego lub uruchomić przedstawicielstwo.
Przedstawicielstwo nie ma jednak prawa do prowadzenia działalności w swoim imieniu. Procedura aplikacyjna jest taka sama jak firmy osoby fizycznej: złożenie wniosku w CCM i opłata.
Po zaakceptowaniu proponowanej nazwy, do CCM muszą być dostarczone następujące dokumenty:
- potwierdzona kopia dowodu zarejestrowania firmy w państwie rodzimym
- potwierdzone kopie umowy założycielskiej, statutu lub innych dokumentów określających jej rodzaj działalności gospodarczej, sposób i zasady funkcjonowania
- lista dyrektorów i ich dane
- w przypadku dyrektorów miejscowych wymagane jest oświadczenie stwierdzające zakres ich kompetencji
- akt mianowania lub pełnomocnictwo upoważniające jedną lub więcej osób miejscowych do przyjmowania w imieniu firmy wszelkiej korespondencji prawnej
- oświadczenie wyznaczonego agenta, reprezentującego firmę w Malezji; agent podejmuje wszelkie, wymagane przez CCM działania, a zmiana agenta wymaga powiadomienia CCM
Firma zagraniczna ma obowiązek w ciągu miesiąca od ustanowienia siedziby lub podjęcia działalności w Malezji zgłosić ten fakt, wypełniając odpowiedni formularz dla CCM. Firma musi corocznie dostarczać kopię swojego bilansu rocznego w ciągu miesiąca od daty walnego zebrania udziałowców, a w ciągu dwóch miesięcy - bilans roczny firmy macierzystej oraz audytowaną deklarację aktywów i pasywów, a także zysków i strat dotyczących jej działalności w Malezji.