Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rejestracja firm

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Dorota Kazimierczak | 2015-06-24 14:14:32
malezja, spółki, prawo, podatki

Rejestracji firmy osoby fizycznej w Malezji dokonuje się poprzez złożenie wniosku w Companies Commission of Malaysia – CCM. Firma działająca na tyn rynku musi posiadać tam swoje biuro, w którym przechowywane są dokumenty i księgi.

Jeżeli proponowana nazwa firmy jest dostępna, podanie zostaje zaakceptowane, a nazwę firmy rezerwuje się dla aplikującego na trzy miesiące, w ciągu których musi on dostarczyć do Companies Commission of Malaysia umowę założycielską i statut spółki, oświadczenie zgodności z prawem - Declaration of Compliance, oświadczenie osoby przewidzianej na dyrektora spółki lub jej założyciela.

 

 

W umowie założycielskiej musi znaleźć się nazwa firmy i informacja o jej zakresie działalności, a także proponowana wielkość kapitału statutowego wraz z jego podziałem na udziały. Statut musi zawierać zasady regulujące zarządzanie wewnętrzne spółką i sposób prowadzenia działalności.

Po zaakceptowaniu dokumentów wydawane jest zaświadczenie o zarejestrowaniu (Certificate of Incorporation), spółka otrzymuje osobowość prawną i może rozpocząć działalność gospodarczą.

Spółka nie może obracać własnymi akcjami, ani posiadać akcji w holdingu, którego jest częścią. W spółce publicznej każda akcja jest równoważna jednemu głosowi na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, natomiast w spółce prywatnej mogą być wprowadzone inne zasady.

Sekretarz spółki musi być osobą pełnoletnią i posiadać swoje główne lub jedyne miejsce zameldowania w Malezji, musi być członkiem stowarzyszenia albo posiadać licencję Companies Commission of Malaysia – CCM.

Każda spółka musi posiadać co najmniej dwóch dyrektorów z prawem stałego pobytu w Malezji. Dyrektorem spółki publicznej lub jej spółki zależnej nie może być osoba w wieku powyżej 70 lat. Spółka powinna posiadać miejscowego, autoryzowanego audytora.